STREFA WIEDZY

Dlaczego warto być w social media?

Autor: Tomasz Albecki

28 grudnia 2021

Udostępnij:

Prowadzenie profilu marki w social mediach to nie tylko publikowanie postów o nowych produktach czy usługach. To również sposób na budowanie i utrzymywanie relacji z odbiorcami marki. To sposób na sprzedaż!

Social media to fani!

Nie ma obecnie narzędzia, które może pomóc Ci w zwiększeniu świadomości Twojej marki bardziej niż social media. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej aktywności oraz określeniu grupy docelowej swoich działań możesz zacząć rozmawiać o marce z osobami, do których nie miałeś wcześniej dostępu. Zwróć szczególną uwagę na informacje dotyczące Twoich produktów bądź usług, jakie pojawiają się w komentarzach. Pokaż, że Twoja marka koncentruje się na dialogu z odbiorcami. Budując kanały socialowe swojej marki nie zapominaj o tym, żeby zaprosić swoich fanów do wspólnej zabawy (CTA). Wykorzystaj ich zaangażowanie i zachęcaj do aktywności, budując nie tylko rozpoznawalność marki, ale również… zwiększając sprzedaż.

Social media to nietuzinkowe pomysły

Bardzo ważne jest nieustanne poszukiwanie nietuzinkowych pomysłów na komunikację na Facebooku, TikToku czy Instagramie. Przeciętny content zginie w gąszczu tysięcy kreacji, którymi bombardowany jest odbiorca. Rozważ stanie się ekspertem w dziedzinie charakterystycznej dla Twojej marki. Niezależnie od tego, czy jesteś związany z producentem popularnych telefonów, czy jesteś nieznanym specjalistą ds. kurhanów – możesz odnieść sukces, budując swój wizerunek eksperta. Ludzie uwielbiają takie pozytywnie zakręcone osoby.

Social media to sprzedaż!

Social media umożliwiają podejmowanie działań budujących zaangażowanie, lojalność i pozytywne skojarzenia z marką, a także wspieranie sprzedaży. Podejście do sprzedaży przez media społecznościowe jest połączeniem nauki i sztuki.

Jeśli zostanie wdrożone prawidłowo, może pomóc Ci skrócić cykl sprzedaży, trzymać przy Twojej marce potencjalnych klientów i zwiększyć współczynnik zamknięcia sprzedaży, który nazywa się zyskiem. Dzieje się tak dlatego, że dzięki sprzedaży społecznościowej można dotrzeć do odpowiednich odbiorców.

Nikt nie lubi pomysłu „sprzedania” czegoś. Sprawia to, że klienci czują się tak, jakby zostali wykorzystani lub padli ofiarą umiejętności i manipulacji sprzedawcy. Nawet jeśli masz najlepszy produkt lub usługę na świecie, sprzedawca musi nawiązać relację z potencjalnymi klientami przed dokonaniem sprzedaży. W social mediach to możliwe bardziej niż kiedykolwiek.

Social media to reklamy!

Zastanów się nad formami reklam, jakie oferują social media. Zarówno Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok oferują reklamy pozwalające dotrzeć do najbardziej wymagających odbiorców. Social media pozwalają targetować reklamy w taki sposób, by docierać tylko do tych osób, które będą zainteresowane ofertą Twojej marki.

Social media to możliwość promocji!

Zakładając kiedyś mały sklepik z odzieżą vintage w Twoim mieście nie miałeś praktycznie szans na kontakt z szerszym gronem odbiorców. Social media pozwolą Ci za pomocą różnych możliwości promocji oferować Twój wyjątkowy towar ludziom z Polski, a nawet ze świata. Jesteś firmą sprzedającą komponenty technologiczne do systemów klimatyzacyjnych na całym świecie? Dzięki mediom społecznościowym odnajdziesz skuteczną ścieżkę dotarcia do potencjalnych klientów! Kiedyś takie możliwości były fikcją – dziś możesz z nich korzystać do woli.

Bądź czujny – trendy w social mediach zmieniają się jak w kalejdoskopie! Wyłapuj gorące real-time marketingowe preteksty komunikacyjne i nie spóźniaj się – to może zaszkodzić Twojej marce! Jeśli nie jesteś do końca przekonany, który kanał komunikacji wybrać dla swojej marki – skonsultuj się z nami. Postaramy się opracować strategię, która będzie odpowiadała Twoim potrzebom. Napisz do nas na office@personal-pr.pl.

Podobne artykuły