MEDIA RELATIONS

Kryzysy medialne

TERMIN:

18.03.2025, 09:00

MIEJSCE:

online

CZAS TRWANIA:

4-6 godzin

POZIOM:

zaawansowany

Opis szkolenia

Podczas szkolenia poruszymy szeroko pojętą tematykę budowania relacji firmy czy organizacji z mediami, w tym szczególnie diagnozy i skutecznych praktyk działania w sytuacjach kryzysowych. Omówimy elementy prawa prasowego, którego znajomość bardzo przydaje się w budowaniu pozytywnych relacji z mediami i zapobieganiu kryzysom mediowym. Zbudujesz komunikację wariantową do zadanego kryzysu oraz nauczysz się diagnozować źródła potencjalnych kryzysów w swoich organizacjach. Nie obędzie się też bez wystąpień przed kamerą! Celem szkolenia realizowanego w formie warsztatu jest zwrócenie uwagi na najważniejsze aspekty kontaktów z mediami, m.in. w sytuacjach kryzysowych, jak też ćwiczenie otwartej na dialog postawy we współpracy z mediami, za którą przemawiać będą nie tylko słowa wypowiadane przez przedstawicieli firmy/organizacji, ale też ich kontekst oraz konsekwencja w budowaniu przekazu.

Dla kogo jest to szkolenie?

Dla PR managerów firm, specjalistów PR, specjalistów komunikacji wewnętrznej i korporacyjnej, rzeczników prasowych, prezesów zarządów firm, specjalistów employer brandingu, członków zespołów zarządzania kryzysowego.

Obejrzyj zapowiedź szkolenia

Cena

2400 zł netto

+23% VAT

MASZ PYTANIA? ZADZWOŃ!

Program szkolenia

  • Relacje z mediami  – sposób działania, potrzeby i tryb pracy mediów
  • Najczęstsze wyzwania w pracy z mediami
  • Narzędzia kontaktów z mediami (wywiad, setka, reportaż, oświadczenie, konferencja prasowa, event)
  • Jak budować dobre relacje z mediami 
  • Najczęściej popełniane błędy w relacjach z mediami + przykłady
  • Jak zdiagnozować kryzys i jak się przygotować?
  • Źródła kryzysów medialnych
  • Identyfikacja obszarów, w których istnieje ryzyko pojawienia się wizerunkowych sytuacji kryzysowych 
  • Scenariusz działania w sytuacji kryzysu medialnego a mapa komunikacji kryzysowej
  • Sytuacja kryzysowa – przykłady kryzysów firm z ostatnich miesięcy i reakcje ich przedstawicieli  
  • Elementy prawa prasowego (prawo do autoryzacji wypowiedzi i odmowy udzielenia informacji, oświadczenie, komentarz, sprostowanie)  
  • Pisanie oświadczeń – ćwiczenie
  • Co zrobić, aby dobrze wyglądać i brzmieć na nagraniu  – ćwiczenie przed kamerą
  • Wygłoszenie oświadczenia przed kamerą – ćwiczenie

Korzyści ze szkolenia

  • Uzyskasz kompleksową wiedzę na temat diagnozy i zarządzania kryzysem mediowym
  • Zrozumiesz zasady rządzące relacjami z mediami w sytuacji kryzysu
  • Zapoznasz się z praktycznymi narzędziami minimalizowania skutków kryzysu
  • Poznasz najważniejsze elementy prawa prasowego 
  • Zapoznasz się z wieloma case study i weźmiesz udział w przemyślanych ćwiczeniach praktycznych
  • Będziesz gotowy/a do diagnozy źródła, skali kryzysu i zarządzanie nim zgodnie z najlepszymi praktykami

Trenerzy szkolenia

Karolina Janik

CEO agencji Personal PR. Ekspertka komunikacji z ponad 15-letnim doświadczeniem w public relations, social media i marketingu. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz wiceszef sekcji Marketingu Pracodawców Pomorza. Wcześniej przez 3 lata była rzecznikiem Stadionu Energa Gdańsk. Autorka artykułów o tematyce social media oraz kreacji w prasie branżowej i biznesowej. Specjalizuje się w wykorzystaniu nowych mediów w komunikacji marki, tj. Facebook, Twitter, LinkedIn, czy Instagram. Prelegentka na konferencjach oraz organizatorka szkoleń i webinarów. Koordynatorka projektów międzynarodowych i konsultantka tworzenia strategii wejścia firm polskich na rynki zagraniczne oraz światowych marek do Polski.

Katarzyna Gaudyn

Head of Public Relations z ponad 10-letnim doświadczeniem w relacjach z mediami. Pracowała dla klientów z różnych branż, od farm wiatrowych przez Ambasadę Stanów Zjednoczonych po marki kosmetyczne. Opiekuje się kluczowymi klientami agencji w tym m.in. instytucją z branży finansowej czy największym portem kontenerowym na Bałtyku. Wie, jak rozmawiać z dziennikarzami i jak zarządzać sytuacjami kryzysowymi w mediach. Tworzy treści dla mediów, koordynuje organizacje konferencji i briefingów prasowych. Ma doświadczenie w community relations i prowadzeniu komunikacji między mediami a lokalną społecznością. ​

Aleksandra Chalińska

Deputy Head of Public Relations. Opiekunka kluczowych klientów agencji. Posiada umiejętności w zakresie budowania strategii, media planów, planowania strategicznego, zarządzania projektami marketingowymi i PR. Specjalizuje się w zarządzaniu społecznością lokalną i projektach CSR dla firm przemysłowych. Tworzy strategie komunikacji, buduje relacje firm z mediami oraz wspiera klientów w zarządzaniu komunikację kryzysową. Pracuje dla strategicznych klientów Personal PR z różnych branż. Ma także doświadczenie pracy w biurze prasowym jednostki samorządowej oraz w pisaniu różnorodnych treści na prasy i mediów online.

Rekomendacje