MEDIA RELATIONS

Pisanie i dystrybucja informacji prasowych

TERMIN:

21.11.2024, 09:00

MIEJSCE:

stacjonarne

CZAS TRWANIA:

6 godzin

POZIOM:

średnio zaawansowany

Opis szkolenia

Informacja prasowa to podstawowy materiał w kontaktach z dziennikarzami. Jeżeli ma być wykorzystany, musi zawierać określone informacje i być zbudowany zgodnie ze sztuką oraz standardami dla danego kraju.

Przygotowujemy tygodniowo kilkadziesiąt informacji prasowych, a łącznie przygotowaliśmy ich tysiące – dla różnych klientów, w przeróżnych tematach. Wiemy, jak opracować komunikat, aby przyciągnął uwagę mediów.

Jeżeli więc nie znasz jeszcze zasady odwróconej piramidy czy metody 5W+H, koniecznie skorzystaj z naszej wiedzy i praktycznych podpowiedzi.

Nasz zespół przygotowuje informacje prasowe na potrzeby dystrybucji komunikatów do mediów ogólnopolskich, lokalnych i branżowych, dlatego wiemy, co w pracy PR-owców cenią dziennikarze!

Dowiedz się, jak napisać informację prasową, jak ją wysłać i jak zrobić follow-up, aby dziennikarze otworzyli załącznik i chcieli zaprezentować treść swoim czytelnikom, widzom czy słuchaczom.

Nie pozwól, aby redaktor pokazał Twój tekst jako anty przykład pracy z działem komunikacji firmy.

Dla kogo jest to szkolenie?

Dla pracowników działów PR, Media Relations, rzeczników prasowych, pracowników działów prasowych, copywriterów oraz osób odpowiadających za komunikację w firmach.

Obejrzyj zapowiedź szkolenia

Cena

1800 zł netto

+ 23% VAT

MASZ PYTANIA? ZADZWOŃ!

Program szkolenia

  • Czym jest informacja prasowa?
  • Zasady tworzenia informacji prasowej
  • Jak szukać pretekstów do napisania informacji prasowej
  • Tytuł, cytaty i zdjęcia
  • Backgrounder/boilerplate
  • Jak szukać insightów?
  • Badania opinii i sondaże a dane własne firmy
  • Check-lista dla piszącego informację prasową
  • Informacja prasowa a news na stronę www
  • Dystrubucja informacji prasowej
  • Narzędzia pomocne w procesie pisania, dystrybucji i monitorowania efektów informacji prasowych
  • Q&A do informacji prasowej
  • Czynności po wysyłce informacji – follow-up i inne
  • Wnioski z wysyłki informacji prasowej 

Korzyści ze szkolenia

  • Dowiesz się jak zbudować najwyższej jakości informację prasową
  • Przećwiczysz pisanie różnych elementów informacji prasowej pod okiem trenera z kilkunastoletnią praktyką w tym temacie
  • Poznasz sprawdzone narzędzia przydatne w procesie tworzenia i dystrybucji informacji prasowych
  • Dowiesz się,  jak z nieatrakcyjnej wiadomości przygotować newsa, który zainteresuje dziennikarzy 

Trenerzy szkolenia

Karolina Janik

Ekspertka komunikacji z ponad 20-letnim doświadczeniem w public relations, social media i marketingu. CEO agencji Personal PR, członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz szef międzynarodowej sieci agencji PR - iPR Team. Wcześniej przez 3 lata była rzecznikiem Stadionu Energa Gdańsk. Autorka artykułów o tematyce komunikacji zintegrowanej w prasie branżowej i biznesowej. Pracuje dla znanych marek polskich i globalnych, wspiera doradczo procesy reorganizacji komunikacji zintegrowanej w firmach, konsultuje strategie rozwoju globalnego, wspiera zarządy w integracji działań PR z marketingiem i sprzedażą (PR Funnel). Specjalizuje się w media relations i zarządzaniu kryzysowym oraz audytach komunikacyjnych marek i firm. Prelegentka na konferencjach oraz organizatorka szkoleń i webinarów. Koordynatorka projektów międzynarodowych i konsultantka tworzenia strategii wejścia firm polskich na rynki zagraniczne oraz światowych marek do Polski.Autorka artykułów o tematyce komunikacji zintegrowanej w prasie branżowej i biznesowej.

Rekomendacje