STREFA WIEDZY

Jak stworzyć angażującą rolkę?

Autor: Wioletta Matynka

7 lipca 2022

Udostępnij:

Wchodząc na swoje media społecznościowe widzisz wszędzie krótkie często zapętlające się wideo w pionowym formacie? Nie jesteś odosobniony – Rolki opanowały zarówno Instagrama, jak i Facebooka. Są nam polecane w karcie Eksploruj, pomiędzy postami, w reklamach, a nawet jako przerywnik podczas scrollowania standardowego facebookowego feedu. Sprawdź, o czym warto pamiętać podczas ich tworzenia.  

Rolki (z ang. Reels) są obecnie najbardziej promowanym formatem postów w social mediach. Formuła ich tworzenia umożliwia nagrywanie i edytowanie krótkich filmików o maksymalnej długości 90 sekund. Z poziomu aplikacji można dodać do nich muzykę znajdującą się w bazie Instagrama, użyć własnego dźwięku lub skorzystać z efektów specjalnych. 

Przyciągnij uwagę użytkowników 

Rolki powinny być krótkie i pomysłowe. Ich optymalna długość waha się od 15 do 22 sekund. Warto przy tym zastosować zasadę minimum czasu i maximum treści. Postaraj się zaciekawić odbiorcę już od pierwszej sekundy filmiku tak, aby został na Twoim profilu na dłużej. Twórz krótkie i bogate w treści materiały o wysokiej jakości, najlepiej z popularną w danym czasie muzyką. Jeśli Twój materiał będzie powiązany z jakimś trendem, Twoje szanse na zdobycie większej liczby wyświetleń i wygenerowanie zaangażowania rosną! 

Postaw na dynamiczny montaż 

Instagram Reels posiada bardzo intuicyjny proces tworzenia i edytowania Rolek. Można również korzystać z szablonów innych użytkowników, dzięki którym po dodaniu swoich zdjęć lub materiałów wideo, mamy już gotowy – zmontowany film dopasowany do tempa i bitów w danej piosence. Na Android oraz iOS dostępne są również inne aplikacje takie jak CapCut, Inshot czy VN, w których także można montować, edytować klipy, dodawać muzykę i ciekawe efekty. Jeżeli przygotowujesz Rolkę samodzielnie, ważne jest, aby idealnie dobrać moment przejścia w klipie pod daną linię melodyczną. Dobry montaż nada Reelsowi większą dynamiczność oraz atrakcyjność wizualną. 

Nagrywaj o takich tematach, o jakich wiesz najwięcej 

Tematyka Twojego głównego konta warunkuje to, co powinno zostać pokazane w zakładce Reels. Jeżeli treści są ze sobą powiązane i spójne, istnieje duże prawdopodobieństwo, że materiał ukaże się szerokiej grupie odbiorców. Rolki mogą inspirować, edukować, motywować, a nawet rozśmieszać. Jest to przestrzeń o nieograniczonej tematyce, którą warto wykorzystać w kreatywny sposób.  

Nie zapomnij o opisie 

Skupiając się na treściach wideo, nie należy zapominać o dołączeniu opisu i hasztagów. Odbiorca zaciekawiony Rolką na pewno rozwinie treść posta, chcąc dowiedzieć się więcej o poruszonym w materiale zagadnieniu. Postaraj się zainteresować użytkownika, opowiedz historię, zadaj pytanie lub użyj angażującego CTA. 

Zadbaj o okładkę 

Chcesz, aby Twoje Rolki były spójne wizualnie i tworzyły ciekawy feed? Instagram Reels pozwala na ustawienie wybranego kadru filmu jako głównego widoku Rolki. Jeżeli jednak jest to dla Ciebie zbyt nudne i chcesz postawić na coś oryginalnego – stwórz własną okładkę! Wybierz ujęcie, dodaj tekst, ramki, baw się kompozycją i wykreuj własny styl.  

Już teraz wiesz, jak stworzyć ciekawą i angażującą Rolkę. Złap za telefon i nagrywaj. Praktyka czyni mistrza, a jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, zapisz się na nasze szkolenie!

Podobne artykuły