STREFA WIEDZY
Autor: Weronika Bączek
16 sierpnia 2023
Udostępnij:
Stworzenie i regularne prowadzenie profilu firmy na LinkedIn otwiera markę na zupełnie nowe grupy docelowe. Jednak LinkedIn to nie tylko platforma to komunikacji marki z jej odbiorcami. Specyficzna struktura tego medium społecznościowego pozwala na nawiązywanie nowych i utrzymanie obecnych relacji biznesowych z innymi markami.
Czym różni się profil firmowy od osobistego?
Strona firmowa nie jest tożsama z profilem osobistym, jednakże tworzy się ją i konfiguruje właśnie z poziomu konta prywatnego. Company Page różni się przede wszystkim ilością administratorów. Podczas gdy profil prywatny zarządzany jest przez jedną osobę, Company Page może mieć kilku administratorów. Na stronie firmowej, w przeciwieństwie do profilu prywatnego, nie ma możliwości publikacji artykułów. Za to możliwe jest prowadzenie płatnej kampanii reklamowej LinkedIn Ads.
Uzupełnienie Company Page
Podobnie jak przy koncie osobistym, podstawową kwestią jest poprawne uzupełnienie profilu. Dzięki temu możemy dokładnie przedstawić naszą firmę oraz jej wartości. To również istotne z punktu widzenia algorytmów na LinkedIn. Najważniejsze elementy profilu firmowego to:
Tworzenie autorskich treści
Wszystko sprowadza się do publikowanych treści. To one determinują, czy użytkownik zostawi obserwację, czy też nie. Możesz udostępniać treści publikowane przez inne firmy lub użytkowników, jednak nie zapominaj o wkładzie własnym. Tworzenie wartościowych publikacji zwiększa zasięgi oraz działa korzystnie na algorytmy LinkedIna. Najlepiej łączyć ze sobą różne typy postów – wideo, zdjęcia i tekst. Preferowane są dłuższe posty, które zawierają więcej merytorycznych treści. Tematyka może dotyczyć codziennej pracy, ciekawostek z branży lub z życia firmy. Może też zawierać informacje i porady z zakresu specjalizacji firmy czy branży. W ten sposób budujesz wizerunek marki eksperckiej na LinkedIn. Nie zapominaj o hasztagach! Dzięki nim zwiększasz szansę dotarcia do interesującej nas grupy odbiorczej.
Kampanie reklamowe LinkedIn Ads
Płatne kampanie reklamowe na LinkedIn pozwalają kierować komunikaty do jasno sprecyzowanej grupy odbiorców. Reklamy możesz targetować zarówno ze względu na stanowisko, branżę, jak i wielkość firm, jakie Cię interesują. Na swoich profilach użytkownicy sami podają powyższe dane, dzięki czemu masz pewność, że nasze targetowanie jest dokładne. Tworzenie płatnej reklamy na LinkedInie opiera się o trzy główne cele. Do wyboru są: świadomość (znajomość i rozpoznawalność marki), zainteresowanie (odwiedziny na stronie, interakcje, wyświetlenia wideo), konwersje (generowanie leadów, konwersje witryny, kandydaci poszukujący pracy).
Funkcjonalność Company Page
LinkedIn oferuje użytkownikom kilka unikalnych funkcji niedostępnych na innych platformach społecznościowych, np. tworzenie podstron poszczególnych marek/produktów związanych z firmą. Nazywają się Showcase Pages. To bezpłatne rozszerzenie strony firmowej, którego celem jest wyróżnienie poszczególnych produktów, usług, marek, jednostki biznesowej lub inicjatywy. Showcase Pages pozwalają stworzyć odrębną stronę, inną niż profil firmy, z indywidualną treścią dla określonej grupy docelowej. Company Page umożliwia również zapraszanie kontaktów z profilu osobistego do obserwowania strony. Ta funkcja jest jednak ograniczona ilościowo za pomocą kredytów, odnawianych raz na miesiąc.
Analiza statystyk profilu
LinkedIn posiada rozbudowany system analityczny, który jest całkowicie bezpłatny. Efekty działań możesz mierzyć za pomocą panelu widocznego po lewej stronie profilu firmy. Dostępnych jest tam kilka ważnych informacji z ostatnich 30 dni. Są to m.in. informacje o unikalnych użytkownikach, nowych obserwujących czy wyświetleniach ostatniej publikacji. Jeszcze większe możliwości oferuje zakładka „analityka”. Funkcja daje podgląd nie tylko liczby odwiedzających Company Page, ale również dostarcza informacji na temat urządzeń, używanych do przeglądania Twojej strony firmowej na LinkedIn oraz wiele więcej.
Znasz już podstawowe narzędzia profilu firmowego na LinkedIn. Wciąż jednak jest w tym zakresie wiele do odkrycia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat budowania Company Page, zapisz się na szkolenie.
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2022, Personal PR Sp. z o.o.
design: Hajduk Studio