STREFA WIEDZY

LinkedIn dla firm - budowanie Company Page krok po kroku

Autor: Weronika Bączek

16 sierpnia 2023

Udostępnij:

Stworzenie i regularne prowadzenie profilu firmy na LinkedIn otwiera markę na zupełnie nowe grupy docelowe. Jednak LinkedIn to nie tylko platforma to komunikacji marki z jej odbiorcami. Specyficzna struktura tego medium społecznościowego pozwala na nawiązywanie nowych i utrzymanie obecnych relacji biznesowych z innymi markami.  

Czym różni się profil firmowy od osobistego?

Strona firmowa nie jest tożsama z profilem osobistym, jednakże tworzy się ją i konfiguruje właśnie z poziomu konta prywatnego. Company Page różni się przede wszystkim liczbą administratorów. Podczas gdy profil prywatny zarządzany jest przez jedną osobę, Company Page może mieć kilku administratorów z różnymi uprawnieniami. Na stronie firmowej możliwe jest też prowadzenie płatnych kampanii reklamowych LinkedIn Ads.

Uzupełnienie Company Page

Podobnie jak w przypadku konta osobistego, podstawową kwestią jest poprawne uzupełnienie profilu. Dzięki temu możemy dokładnie przedstawić naszą firmę oraz jej wartości, a od niedawna również zobowiązania, czyli obietnice składane pracownikom i szerszej społeczności. To również istotne z punktu widzenia algorytmów na LinkedIn. Najważniejsze elementy profilu firmowego to:

  • dane firmy – nazwa, rodzaj działalności, liczba zatrudnionych pracowników itd.;
  • nagłówek – wyświetla się przy wynikach wyszukiwania na LinkedIn. Warto zadbać o to, aby był konkretny, chwytliwy i zachęcał odbiorców do wyświetlenia profilu;
  • zdjęcie profilowe – przedstawia logo firmy. Będzie widoczne również na profilach osobistych pracowników po wybraniu odpowiedniego stanowiska w firmie;
  • opis – powinien zawierać najważniejsze informacje o działalności firmy. Jest niezwykle istotny pod kątem optymalizacji SEO. LinkedIn daje nam możliwość wpisania aż 2000 znaków. Najważniejsze jest jednak pierwsze 156, ponieważ to one będą wyświetlać się w opisie firmy przy wyszukiwaniu w Google;
  • adres URL – LinkedIn generuje go automatycznie przy tworzeniu konta. Warto go spersonalizować, aby był łatwy do zapamiętania. Najlepiej usunąć wszystkie zbędne znaki i pozostawić samą nazwę firmy;
  • specjalizacje – określone obszary związane z branżą, specyfiką i funkcjonowaniem firmy. Można ich wybrać maksymalnie 20.

Tworzenie autorskich treści

Wszystko sprowadza się do publikowanych treści. To one determinują, czy użytkownik zaobserwuje profil, czy też nie. Możesz udostępniać treści publikowane przez inne firmy lub użytkowników, jednak nie zapominaj o wkładzie własnym. Tworzenie wartościowych publikacji zwiększa zasięgi oraz działa korzystnie na algorytmy LinkedIna. Najlepiej łączyć ze sobą różne typy postów – wideo, zdjęcia, tekst oraz wyróżniające się formy załączników, takie jak np. grafiki w postaci dokumentu pdf, wyświetlane w postaci karuzeli do przewijania. Nie zapominaj o hasztagach! Dzięki nim zwiększasz szansę dotarcia do interesującej firmę grupy odbiorczej. Zaleca się, by w publikacji umieszczać około 5 hasztagów. Na platformie preferowane są dłuższe posty, które zawierają więcej merytorycznych treści. Tematyka może dotyczyć codziennej pracy, case studies, ciekawostek z branży lub z życia firmy. Może też zawierać informacje i porady z zakresu specjalizacji firmy czy branży. W ten sposób budujesz wizerunek marki eksperckiej na LinkedIn. Do publikacji dłuższych tekstów przydaje się też narzędzie do tworzenia biuletynu o wybranej częstotliwości publikacji (codziennie, raz w tygodniu, co dwa tygodnie lub raz w miesiącu). Wówczas tworzone artykuły można publikować bezpośrednio jako kolejne wydania biuletynu lub pojedyncze treści. Warto wiedzieć, że gdy użytkownik zaczyna obserwować stronę z biuletynem, automatycznie wysyłane jest powiadomienie z zaproszeniem do subskrypcji biuletynu. Co więcej, przy każdej publikacji kolejnego wydania, wszyscy subskrybenci dostaną powiadomienie w serwisie oraz mailem.

Kampanie reklamowe LinkedIn Ads

Płatne kampanie reklamowe na LinkedIn pozwalają kierować komunikaty do jasno sprecyzowanej grupy odbiorców. Reklamy możesz targetować zarówno ze względu na stanowisko, branżę, jak i wielkość firm, jakie Cię interesują. Na swoich profilach użytkownicy sami podają powyższe dane, dzięki czemu masz pewność, że targetowanie jest dokładne. Tworzenie płatnej reklamy na LinkedInie opiera się o trzy główne cele. Do wyboru są: świadomość marki, zainteresowanie (wizyty w witrynie, interakcje, wyświetlenia wideo) oraz konwersje (pozyskiwanie potencjalnych klientów, konwersje w witrynie, kandydaci poszukujący pracy, potencjalni kandydaci).

Funkcjonalność Company Page

LinkedIn oferuje użytkownikom kilka unikalnych funkcji niedostępnych na innych platformach społecznościowych, np. tworzenie podstron poszczególnych marek/produktów związanych z firmą. Nazywają się Showcase Pages. To bezpłatne rozszerzenie strony firmowej, którego celem jest wyróżnienie poszczególnych produktów, usług, marek, jednostki biznesowej lub inicjatywy. Showcase Pages pozwalają stworzyć odrębną stronę, inną niż profil firmy, z indywidualną treścią dla określonej grupy docelowej. Company Page umożliwia również zapraszanie kontaktów z profilu osobistego do obserwowania strony. Ta funkcja jest jednak ograniczona liczbowo za pomocą kredytów, odnawianych raz na miesiąc.

Analiza statystyk profilu

LinkedIn posiada rozbudowany system analityczny, który jest całkowicie bezpłatny. Efekty działań możesz mierzyć za pomocą panelu widocznego po lewej stronie profilu firmy w zakładce „analityka”. Dostępnych jest tam kilka ważnych informacji z ostatnich 30 dni, ale możesz cofnąć się też do dowolnego okresu czasu. Są to m.in. informacje o unikalnych użytkownikach, nowych obserwujących czy wyświetleniach ostatniej publikacji. Dodatkowo znajdziesz tam też informacje na temat urządzeń używanych do przeglądania Twojej strony firmowej na LinkedIn, branż i funkcji użytkowników, a także informacji o konkurencji i wiele więcej.

Znasz już podstawowe narzędzia profilu firmowego na LinkedIn. Wciąż jednak jest w tym zakresie wiele do odkrycia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat budowania Company Page, zapisz się na szkolenie.

Podobne artykuły