STREFA WIEDZY

Reklamy Meta Ads - od czego zacząć?

Autor: Dominika Kamińska

8 sierpnia 2023

Udostępnij:

Hasło „Reklama dźwignią handlu” znane jest od pokoleń. Kiedyś największe znaczenie miały reklamy w prasie, obecnie są to kampanie w mediach społecznościowych. Ich optymalizacja pozwala osiągnąć lepsze efekty przy wykorzystaniu niższych budżetów. 

Dlaczego Meta Ads?

Meta Ads to nowoczesne narzędzie umożliwiające promowanie działalności w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie. Wykorzystanie płatnych reklam w strategii komunikacji firmy pozwala zwiększać rozpoznawalność marki, wywołać konkretne działania komunikacyjne oraz rozkręcić konwersje. Warto pamiętać, że reklamy Meta Ads są skuteczne nie tylko w przypadku komunikacji B2C, ale także B2B. Odpowiednie dostosowanie zasięgu geograficznego wyświetlanych reklam daje możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy odbiorców, np. do osób mieszkających w konkretnej odległości od siedziby firmy oraz cechujących się zainteresowaniem daną branżą. 

Optymalizacja reklam

O skuteczności reklamy świadczy jej dotarcie do grupy docelowej. W przypadku tworzenia kreacji reklamowych na Facebooku i Instagramie najważniejsza staje się optymalizacja ustawień reklamy pod określonych odbiorców. Odpowiedni wybór parametrów reklamowych pozwala uniknąć zjawiska „przepalania budżetu” – wydatkowania środków finansowych na wyświetlenia reklamy poza grupą docelową lub też zbyt częstego wyświetlania reklam tym samym osobom. Dostosowanie ustawień umożliwia także uzyskanie odpowiedniego rodzaju reakcji lub konwersji, która może dotyczyć m.in. zwiększenia zasięgów strony czy uzyskania konkretnej reakcji ze strony klienta, np. zapisania się na wydarzenie. Z kolei nieodpowiednia kalibracja ustawień może skutkować zniechęceniem do marki, ze względu na zbyt częste wyświetlanie reklam lub niedopasowanie ich treści do potrzeb potencjalnego klienta. 

Reklama i jej formaty

Aby działania reklamowe były skuteczne, ich format musi być dostosowany do wybranego medium. Na Facebooku czy Instagramie często stosuje się grafiki w kształcie kwadratu z tego względu, że dobrze prezentują się w wielu umiejscowieniach. Warto jednak pamiętać o tym, że duże grono użytkowników przeglądając social media, korzysta ze smartfonów. W wersji mobilnej popularne są formaty pionowe, które idealnie sprawdzają się np. na Stories lub w Reelsach. Oczywiście poza odpowiednim dostosowaniem proporcji grafiki lub wideo do miejsca wyświetlania należy również dopasować formę tekstową do odpowiedniego kanału. Ważne, by wraz ze zmieniającymi się trendami w social mediach, systematycznie dostosowywać formaty reklam do upodobań użytkowników. 

Analiza wyników i KPI

Analizę wyników można zacząć już w trakcie trwania kampanii reklamowej. Na początku, gdy zostanie uruchomiony nowy zestaw reklam na Facebooku, włączy się faza uczenia. Co to jest? To czas, w którym algorytm Facebooka optymalizuje swoje działania pod kątem wybranych celów i wyników tak, by skierować je do użytkowników skłonnych do wejścia w interakcje z reklamą. W tej fazie wyniki kampanii nie są ani miarodajne, ani stabilne. Kampanię należy ocenić dopiero wtedy, kiedy wyjdzie z fazy uczenia się. Na tym etapie potrzeba odrobiny czasu i cierpliwości. Po zakończeniu tego okresu, czyli nadal w trakcie trwania kampanii i po jej zakończeniu warto przeanalizować uzyskiwane reakcje i konwersje. Dzięki temu można ocenić skuteczność dotychczasowych działań, a także lepiej dobrać sposoby prowadzenia przyszłych kampanii reklamowych. Określenie miarodajnych KPI-ów (kluczowych wskaźników efektywności) pozwoli oszacować opłacalność poszczególnych płatnych kampanii reklamowych oraz dostosować działania do potrzeb przedsiębiorstwa. 

Nowe technologie oznaczają nowe umiejętności

Ostatnią, choć nie mniej ważną, umiejętnością pozostaje obsługa systemów kontroli i ustawień reklam poprzez Ads Managera lub Business Managera. Jednym z przydatnych narzędzi analitycznych jest Piksel Meta, który pozwala pozyskiwać informacje na temat działań użytkowników w obrębie witryny internetowej. Dzięki temu reklamodawcy mają dostęp do danych, które w przyszłości mogą wykorzystać w celu lepszego targetowania reklam.  Zaletą takich kampanii jest fakt, że można dotrzeć ze swoją ofertą do grupy odbiorców, która jest faktycznie zainteresowana produktami lub niemal prawie dokonała zakupu. 

Chcesz nauczyć się konfiguracji reklam na Facebooku i poznać dostępne narzędzia, dzięki którym w przyszłości Twoje kampanie będą skrojone idealnie pod grupę docelową? Zapisz się na szkolenie z Facebook Ads, które poprowadzi doświadczona ekspertka ze Skillers Academy! Zapraszamy! 

Podobne artykuły