STREFA WIEDZY
Autor: Julia Gościńska
22 września 2022
Udostępnij:
Większość osób posiadających konto na LinkedIn z pewnością wie, że jest to miejsce pozwalające nawiązać kontakty z osobami z branży, dzielić się wiedzą i zbudować markę osobistą. Jednak tworzenie relacji i eksperckiego wizerunku wymaga czasu oraz zaangażowania. O jakich elementach profilu należy pamiętać oraz jakie działania podjąć, by zbudować silną markę osobistą?
Wartościowy profil
Posiadanie samego profilu nie wystarczy. Po pierwsze istotne jest uzupełnienie najważniejszych elementów tj. zdjęcia profilowego, zdjęcia w tle, nagłówka, podsumowania, doświadczenia czy umiejętności. Podczas tworzenia poszczególnych pozycji trzeba mieć w pamięci, że profil to wirtualna wizytówka. Dlatego jego spójność i skrupulatne uzupełnienie działa na korzyść użytkownika. W uzupełnieniu profilu pomogą z pewnością podpowiedzi, jakie daje LinkedIn i podążanie za wskazówkami krok po kroku.
Tip: Statystyki pokazują, że posiadanie zdjęcia profilowego generuje 21 razy więcej wyświetleń profilu i 9 razy więcej zaproszeń do kontaktów.[i]
Budowanie sieci kontaktów
Gdy profil jest uzupełniony o najważniejsze informacje, warto rozpocząć zebranie kontaktów, by docierać z komunikatami do innych użytkowników. Podczas budowania sieci sprawdzi się prosta zasada – najważniejsza jest jakość, a nie ilość. Dlatego dobrym sposobem jest nawiązywanie relacji z osobami, z którymi posiada się podobne cechy np. branża, wspólny klient czy grupa docelowa. Do listy warto dodać też osoby, które spotkało się na swojej drodze zawodowej np. podczas eventów, konferencji czy szkoleń. W praktyce można to zrobić poprzez wyszukiwarkę i zakładkę „sieć”.
Tip: Aby zwiększyć skuteczność zaproszeń, warto wykorzystać możliwość wysłania wiadomości. Trzeba pamiętać jednak, by treść komunikatu była spersonalizowana, ponieważ zwiększa to szansę na akceptację zaproszenia.
Tworzenie interakcji
Jeśli w sieci kontaktów są osoby, które publikują interesujące treści – to świetnie. Warto rozpocząć swoją aktywność na portalu od reagowania i komentowania postów innych użytkowników. Interakcje powinny być ważną częścią działań, ponieważ częste reagowanie pozwala zbudować wizerunek eksperta i widoczność profilu. Reakcje są też dobrze pozycjonowane przez algorytm LinkedIna.
Autorskie treści
Jednak interakcje to nie wszystko. Aby zbudować silną markę osobistą w oczach innych użytkowników, warto tworzyć autorskie publikacje. Na początek dobrze sprawdzą się posty, zarówno te urozmaicone zdjęciami, jak i ankietą. Na profilu nie powinno zabraknąć też artykułów, które są dobrze pozycjonowane przez portal i mają dłuższą żywotność niż posty. Z racji tego, że można publikować je jedynie na profilach osobistych, warto korzystać z tego przywileju regularnie. LinkedIn daje możliwość tworzenia wydarzeń czy wideo, co dodatkowo urozmaica profil.
Tip: Warto tworzyć posty o dłuższej treści, zawierające co najmniej 3 – 4 linijki tekstu, ponieważ bardziej angażują odbiorców.[ii]
Sprawdź skuteczność
Kiedy na profilu użytkownika pojawiają się kolejne publikacje, należy regularnie monitorować jego skuteczność i potencjał sprzedażowy. Do mierzenia aktywności na LinkedInie służy wskaźnik Social Selling Index (SSI), który składa się z czterech elementów tj.: personal brand, czyli profil osobisty, content, sieć kontaktów oraz budowanie relacji. Każdy z tych elementów oceniany jest na 25 punktów. Przy efektywnych działaniach wskaźnik wzrasta. Spada natomiast, gdy przestają pojawiać się na profilu angażujące, różnorodne treści.
To tylko kilka zasad i wskazówek, za którymi warto podążać na początku drogi w budowaniu marki osobistej na LinkedInie. Więcej zagadnień dotyczących personal brandingu poznasz podczas szkolenia Skillers Academy!
[i] https://passport-photo.online/pl/blog/linkedin-statystyki/
[ii] https://sm-manager.pl/artykul/piec-rzeczy-ktore-musisz-wiedziec-o-publikowaniu-postow-na-linkedinie
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2022, Personal PR Sp. z o.o.
design: Hajduk Studio