STREFA WIEDZY
Autor: Wioletta Nalepa
4 marca 2024
Udostępnij:
Czy przed rozpoczęciem rekrutacji zdarzyło Ci się przejrzeć social media danej firmy lub fora internetowe w poszukiwaniu opinii pracowników? Prawdopodobnie tak. Nie ma w tym nic dziwnego — badania pokazują, że 52% konsumentów ufa bardziej pracownikom niż markom. Dlatego niezwykle ważne jest, aby podczas budowania strategii komunikacji marki wziąć pod uwagę wdrożenie do swojej firmy programu employee advocacy, czyli zachęcenia pracowników do objęcia roli ambasadorów marki. Ten kluczowy czynnik może przesądzić o Twoim sukcesie!
Employee advocacy to nic innego jak reprezentowanie marki pracodawcy przez jej pracowników. Udostępniając informacje o firmie, przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy, ale także zwiększają swoją wartość jako specjalistów w danej dziedzinie. Dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem tworzą sieci kontaktów, co z kolei może zachęcić nowe talenty, które dostrzegą wartość w dołączeniu do organizacji.
Pamiętaj, pracownicy są Twoją mocną stroną
Bez względu na to, jak dobrze kreujesz pozytywny wizerunek firmy, to właśnie od pracowników potencjalni kandydaci i partnerzy będą czerpać informacje na temat sytuacji, jaka panuje wewnątrz Twojej organizacji. W dobie mediów społecznościowych wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby nawiązać kontakt z pracownikiem i dowiedzieć się, jak rzeczywiście wygląda praca w danej firmie. Pracownicy dzielą się swoimi doświadczeniami ze znajomymi, co sprawia, że informacje rozprzestrzeniają się dużo szybciej i są bardziej wiarygodne. Ważne, abyś jako pracodawca skupił się na tworzeniu nowoczesnego środowiska pracy, które stwarza możliwości rozwoju, sprzyja work-life balance i jest przyjazne. Zadowoleni pracownicy, którzy postrzegają swoją pracę jako perspektywiczną i obiecującą, naturalnie staną się jej ambasadorami.
Korzyści z wdrożenia employee advocacy:
1. Autentyczność, atrakcyjność, zaufanie
Treści udostępniane przez pracowników wzbudzają zaufanie i są postrzegane jako bardziej autentyczne i naturalne dlatego, że każdy z nas ma swój styl i odczuwa zupełnie inne emocje. Na LinkedInie często można zauważyć, jak ludzie chwalą się benefitami w pracy, udostępniają wydarzenia z życia firmy i nagłaśniają np. akcje charytatywne. Czy robiliby to, gdyby nie byli zadowoleni z pracy w tej firmie? Zdecydowanie nie. Dlatego potencjalny kandydat, który zobaczy taki wpis z pewnością chętniej do niej zaaplikuje.
2. Widoczność marki
Zasięg publikowanych komunikatów z konta marki, ogranicza się głównie do osób, które już ją obserwują. Kiedy pracownicy zaś udostępnią posty na temat Twojej firmy, dotarcie może znacznie wzrosnąć. Z badania Post Beyond wynika, że pracownicy mają łącznie średnio 10 razy więcej obserwujących niż firmowe kanały społecznościowe. Jeśli pracownik udostępni treść związaną z daną marką, to osiągnie ona szacunkowo 561% większy zasięg niż gdyby została opublikowana bezpośrednio z oficjalnego konta marki.
3. Lepsze wyniki sprzedażowe
Według informacji udostępnionych przez LinkedIn, aż 78% sprzedawców aktywnie korzystających z mediów społecznościowych, osiąga lepsze rezultaty sprzedażowe. Dodatkowo, dystrybucja materiałów promocyjnych za pośrednictwem tych kanałów podnosi szanse na realizację wyznaczonych celów sprzedażowych aż o 51%. Skoro posty pracowników docierają do dużo szerszej sieci, a publikowane materiały reklamowe zwiększają cele sprzedażowe, daje to jasny wniosek, że wraz ze zwiększającą się świadomością marki na rynku, wzrasta również sprzedaż jej produktów.
Wdrożenie employee advocacy to świetna decyzja, jednak zanim ją podejmiesz, zastanów się, czego będziesz potrzebować, aby realizacja przebiegła sprawnie i kompleksowo. Najgorszymi błędami, jakie możesz popełnić są:
Chcesz mieć pewność, że Twoi pracownicy wiedzą, jak korzystać z LinkedIna, zanim zdecydujesz się wprowadzić do swojej firmy program employee advocacy? Zapisz ich na szkolenie „Profil osobisty na LinkedIn”, podczas którego Karolina Janik, CEO Personal PR, opowie jak skutecznie prowadzić profil na LinkedInie i budować pozycję eksperta. Miej pewność, że pracownicy nie tylko wykreują dobry wizerunek dla Twojej firmy, ale również staną się jej naturalnymi ambasadorami.
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2022, Personal PR Sp. z o.o.
design: Hajduk Studio